Van Ainhoa naar Arette

8 juli 2013 - Arette, Frankrijk

Vanmorgen vroeg op gestaan want we hebben een flinke rit door de bergen voor de boeg. Na de tent nat van de dauw te hebben ingepakt zijn we vertrokken direct de Spaanse grens over richting Pamplona.

Als eerste het baskische binnenland in op weg naar de col d'Ispeguy. Wat een rustige wegen en prachtige vergezichten over de lage pyreneeen. Je komt hier gewoon niemand meer tegen, behalve een paar wielrenners.

Op de col nodigde het terrasje van een baskisch restaurant uit om te stoppen. Binnen bleek het niet alleen de bar en restaurant te zi n maar ook de supermarkt voor de bergbewoners en souveniers voor de toeristen (zie foto).

De eigenaresse vertelde trots dat vroeger hier de grens was, zij liet hierbij ansichtkaarten zien met de grenspostt erop.Het terrasje lag in Spanje en de parkeerplaats in Frankrijk.

Na een heerlijke koffie zijn we verder het Spaanse land in gereden, het aanral haarspeldbochten zijn niet te tellen. Op weg naar Port de Larrau gaan we steeds hoger en hoger. in de verte zien we de besneeuwde toppen van de hoge pyreneeen. Boven ons hoofd cirkelen roofvogels met een spanwijdte van zeker meer dan 1 meter. Port de Larrau geeft een adembenebend uitzicht zowel over de Franse als Spaanse kant.

Nu rest ons alleen nog de vele haarspeldbochten naar de Camping in Arette, dat was lekker want het begon erg warm te worden.

Vandaag 174 km gereden.

in Spanje en de parkeerplaats in Frankrijk

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lara:
    9 juli 2013
    Vandaag voor het eerst gekeken op jullie blog.....ik vind het helemaal geweldig! En zeker blijf ik jullie volgen. Fijne reis en ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.

Groetjes Lara