Regenachtige dag

13 juli 2013 - Ayzac-Ost, Frankrijk

Vanmorgen waren we er weer klaar voor om motor te gaan rijden en enkele passen te bedwingen. Tot onze grote schrik hoorde we gerommel in de verte en bulderde opeens de regen op onze tent. Dus maar weer aan de koffie.

Omstreeks 12 uur klaarde het op en brak de zon af en toe door. Het grootste vordeel hiervan is dat we de bergen helder konden zien. Tijd om te vertrekken, als eerste naar het dorp om te tanken en een wegenkaart te kopen. In het dorp bleek de Marche Ferme (boerenmarkt) te zijn. Wij weer snel het dorp uit.

Op weg naar de Hautacamp, een wintersport dorp op 1750 meter waarvan vooral het bovenste gedeelte mooie uitzichten in het dal had. Daarna pikten we nog even Cauterets en Pont d'Espagne mee. Onderweg zagen wij dat de overstroming van de afgelopen weken, hele wegen en campings had weggevaagd. Menige omleiding hebben we gereden.

De reden dat we de wegenkaart hebben gekocht heeft eveneens te makem met deze overstomingen. Op internet zagen wij dat  onze geplande route en camping, met name, door het deel van Spanje (af)gesloten zijn.  Hierdoor waren we genoodzaakt een nieuwe route te plannen. De route gaat nu minder ver door Spanje en dus meer door Frankrijk zonder dat het ten koste gaat van de mooiste cols.

Vanavond na de koffie nog een wandeling in de buurt gemaakt. Jammer genoeg moesten we snel terug omdat er noodweer aan kwam. We waren op tijd binnen en nu knus aan een rode Bergerac in ons tentej met flitsen als sfeerverlichting.

Vandaag 87 km gereden.

1. Pa:
    14 juli 2013
    Hallo ev en jur oooh ooooh wat geweldig zo, mooie tocht jullie maken wij waren in2000 in die buurt maar als jullie zo schrijven dan zie je het weer voor je geweldig . Dat pont Es' Spanje wat een prachtig stuk natuur overeens ik vind die stukjes geweldig
    Die eveliene schrijft heel erg goed met al die plaatsen erbuiten

Groeten oma lien
    Je kan je belevenissen wel aan een rieisblad opsturen
    Jongens hou
  2. Chrismerks:
    14 juli 2013
    zo te lezen hebben jullie het geweldig naar je zin. Houd de blinkende kant boven en de banden op de weg. Veel plezier. Het is een geweldige omgeving daar.
  3. A.schoemeijer:
    Hallo J & E
    Ik heb net weer de foto's van gisteren bekeken. Wat een prachtige natuur.
    Je ziet het dan ook wel met de Tour, maar nu zijn jullie daar. Dat zal dan ook echt genieten zijn. Jullie zullen dan ook wel veel foto's maken.
    Ik ben nooit die kant op geweest, maar het is prachtig !
    Groetjes van Ma