Wandeltocht Cirque de Gavernie

12 juli 2013 - Ayzac-Ost, Frankrijk

Jaren geleden hebben wij 2x geprobeerd, toen de kinderen klein waren, om de waterval van Cirque de Gavernie te bereiken. Beide keren hebben wij toen door de hitte af moeten haken.

Vandaag hadden wij gepland om kosten wat het kost de waterval te bereiken. Dus om half 7 de wekker en voor dag en dauw op. Om 9 uur bereikten wij, na een frisse tocht, het dorpje Gavernie. Daar konden wij de motoren op de parkeerplaats van het Grand Hotel, voor €4,- parkeren. Demevrouw van de parkeerplaats bood ons aan om onze motorkleding in een ruimte van het hotel neer te leggen.

In korte broek en sandalen vertrokken wij naar de waterval. Tijdens het lopen merkten we al dat we 1 van de eersten waren. Na een uur kwamen we bij een hotel op het plateau van de waterval. Daarna nog een half uur steil klimmen door beken en gletsjers. Ja, het was koud, door de hoogte en de schaduw. Uiteindelijk dus de waterval bereikt, weer een streep door onze bucket list.

Tijdens de terugtocht kwam de zon in het dal en was het meteen poepie heet. Na de motoren gepakt te hebben, zijn we links af naar boven, op een schittende weg gereden. Na 12 km eindigde het op de toppen van de Pyreneeen. Toen weer een uur terug naar onze camping gereden waar het ondertussen 32°C was.

Iedere avond dat we op deze camping zitten zien we het onweer in de bergen, wij krijgen hiervan slechts enkele druppels mee maar het frist wel heerlijk op.

We hebben vandaag 102 km gereden.

1. Cor:
    12 juli 2013
    Leuk hoor die dagelijkse reisverslagen. Ook erg leuk voor jezelf. Zo'n blog is toch ook gewoon een heel erg leuk dagboek. Geniet er van! Groetjes ook van Jolanda natuurlijk.
  2. A.schoemeijer:
    13 juli 2013
    Wat een prachtige natuur en wat zijn jullie een doorzetters. Fijn dat jullie nog zo kunnen wandelen.
    Petje af !!!
    Zo zie je maar, dat \als je echt iets wilt het zal lukken, ook al zal het lang duren.